Sunday, March 28, 2010

Cuti-cuti Malaysia : Belon Udara Panas

Jam baru kul 4.15 petang. Cuaca memang hawt (panas).
Pas menom cendol pak leman, gua pun amik keputusan masuk putrajaya.
Dengar2 ada belon udara panas...

Sesampai jek kat Precint 2, dari jauh nampak paking penuh. Cepat2 gua cilok paking tepi jalan. Hahaha. Pastu gua teringin la nak naik belon udara panas tuh.

Mak aiii!!! Dekat 100 orang beratur semata2 nak naik!
Bila gua tanya akak yang tengah beratur, dia kata ni beratur nak amek teket.
Kul 6 baru belon tu naik.
Aiyayayy, gilo orang2 kat sini.
Sanggup berjemur (agak2 aku dalam 32-34 darjah celcius) bawah terik matahari.


Ni ha belon yang sebesor 2 bakul durian yang orang beratur nak naik.
Ada la dalam 6 bijik.
Ish ish... tak kuasa gua menunggu. Baik gua chow masuk highway balik.

Friday, March 26, 2010

Cuti-cuti Malaysia : Abang Leman

Hari panas. Tekak haus. Ujan lame dah tak turun. Tetiba lak nak makan cendol. Alang2 atas highway ni, meh kita cilok masuk kat Senawang menghala ke Tampin. Tengok ape ade kat saner...

Welkam welkam kastemer.


Review kitorang pasal rasa cendol ni?


Mmm, cendolnya buatan sendiri rasanya.


Ada rasa semangkuk cendol. Dan air batunya beso2.


Berape bintang?


Datang sendiri, rasa sendiri..



Abang Leman tongah monyampaikan fakto-fakto bokonaan Kolo Lompo.


Sini tempat minum. Bukan tempat outsiders meniaga wokay?



Bayar 1 kali, makan banyak kali .
Sebenarnya yang free tu, boleh tambah free. Tapi kat atas meja la.
Ada bagi ais, gula, cendol, santan.
Orang datang bersilih ganti beb..

Nak baca citer ni plak la..

Blog Widget by LinkWithin

USIA PERHUBUNGAN KAMI...

Daisypath Anniversary Years Ticker Daisypath Anniversary tickers